Currículo Inglés 5º E.P.

Speaking and Listening      .-.    Contenidos para 3ª evaluación

Uso del inglés en el aula: Se valorará en la observación diaria el dirigirse a la profesora y a los compañeros en inglés. Si se usa el español se mueve la pinza y porteriormente la profesora lo reflejará en la plantilla de observación.

Vocabulary

§  Technology: digital camera, headphones, laptop, lights, microphone, mobile phone, projector, screen, speakers, video camera; battery, cable, cassette (tape), charger, memory card, playlist, smartphone, vinyl record.

Music: CD, classical, Irish, MP3 player, pop, reggae, rock, techno. Clothes: bow tie, costume, handkerchief, hat, suit, waistcoat (clave); take a photo, dance, sing, play the drums, see, hear, use; camera, computer, TV (repaso).

§  Holidays: find shells, go camping, go fishing, go surfing, have a barbecue, have a picnic, make sandcastles, stay in a hotel, sunbathe, swim in the sea goggles, nettle, parade, pier, prize, roll; beach ball, bucket, caravan, rubber dinghy, spade, tent.

Geographical features: cave, cliff, coastline, estuary, pebble beach, rocky shore, sandy beach, shingle beach(clave); Colours, clothes, numbers, measurement.

Phonetic Chants

/ᴂ/, /ʌ/. pág 56 CD1/ 09


/g/, /k/. pág 66 CD1 /09

Songs

  • Technology pág 56
  • Summer time pág 66

Las canciones .....


Dialogues / Role-Play

§  Estructuras sintácticas: can (past simple) 

 have to (obligation): You have to be quiet.

don’t have to (no obligation): You don’t have to wear a suit

Talking about music: What kind of music do you like? I like (pop) music. When do you listen to music? (Every day) How do you listen to music? On (my MP3 player).

 §  Funciones comunicativas: describen las fotografías del libro; descripción de tecnología; descripción de habilidades y obligación; hablan sobre música

§  Funciones comunicativas: descripción de tecnología, música y baile.

 §  Estructuras sintácticas: going to (future)  /   Making suggestions: How about (going surfing)? (Yes, I’d love to!).

Páginas 51,55,61,65

Reading

Lecturas 5º

  • Castles /  King Arthur's Treasure    Macmillan Children's Readers

Más información

  • The Chatroom 

RICHMOND PRIMARY READERS


  • Rubbish rivals 


  • RICHMOND PRIMARY READERS

Lecturas 6º

  • Great Inventions / Lost

Macmillan Children's Readers

Más información

  • Footprints in the forest  

 RICHMOND PRIMARY READERS

 

  • Where's Mauriac?    

  RICHMOND SECONDARY READERS