Uso del inglés en el aula: Se valorará en la observación diaria el dirigirse a la profesora y a los compañeros en inglés. Si se usa el español se mueve
la pinza y porteriormente la profesora lo reflejará en la plantilla de observación.
§ Technology: digital camera, headphones, laptop, lights, microphone, mobile phone, projector, screen, speakers, video camera; battery, cable, cassette (tape), charger, memory card, playlist, smartphone, vinyl record.
Music: CD, classical, Irish, MP3 player, pop, reggae, rock, techno. Clothes: bow tie, costume, handkerchief, hat, suit, waistcoat (clave); take a
photo, dance, sing, play the drums, see, hear, use; camera, computer, TV (repaso).
§ Holidays: find shells, go camping, go fishing, go surfing, have a barbecue, have a
picnic, make sandcastles, stay in a hotel, sunbathe, swim in the sea goggles, nettle, parade, pier, prize, roll; beach ball, bucket, caravan, rubber dinghy, spade, tent.
Geographical features: cave, cliff, coastline, estuary, pebble beach, rocky shore,
sandy beach, shingle beach(clave); Colours, clothes, numbers, measurement.
/ᴂ/, /ʌ/. pág 56 CD1/ 09
/g/, /k/. pág 66 CD1 /09
Las canciones .....
§ Estructuras sintácticas: can (past simple)
have to (obligation): You have to be quiet.
don’t have to (no obligation): You don’t have to wear a suit
Talking about music: What kind of music do you like? I like (pop) music. When do you listen to music? (Every day) How do you listen to music? On (my MP3 player).
§ Funciones comunicativas: describen las fotografías del libro; descripción de tecnología; descripción de habilidades y obligación; hablan sobre música
§ Funciones comunicativas: descripción de tecnología, música y
baile.
§ Estructuras sintácticas: going to (future) / Making suggestions: How about (going surfing)? (Yes, I’d love to!).
Páginas 51,55,61,65
RICHMOND PRIMARY READERS
Rubbish rivals
RICHMOND PRIMARY READERS
Macmillan Children's Readers
RICHMOND PRIMARY READERS
RICHMOND SECONDARY READERS
Fijo- 949 33 13 22
móvil primaria:634 576 502
móvil infantil:634 576 462
E-mail:
19000795.cp@edu.jccm.es
Nuestro chat de telegram: @colegiofontanar
CANAL EN TELEGRAM:
Colegiodefontanar
Portal de Educación de la Junta de Comunidades de Castilla La Mancha
Diccionario RAE
Ba.bla Enlace con diccionario, juegos y actividades
para aumentar el vocabulario
Esta página web ha sido creada con Jimdo. ¡Regístrate ahora gratis en https://es.jimdo.com!