Currículo - Comunicación Lingüística

Dentro de los objetivos que nos hemos propuesto en el centro está la mejora en comunicación lingüística en español y en inglés, tanto oral como escrita.

Expondremos en este apartado los indicadores que servirán para evalúar el alcance de la competencia comunicativa en Primer Ciclo.

Aparecerán organizados por evaluaciones y cursos

 


 

Expresión  oral


Segundo

 

Expresión  oral


Contenidos que se evaluarán en la prueba oral de enero.

·         Questions

o   What’s your name?

o   How are you today?

o   How old are you?

o   What‘s the weather like today?

o   What’s your favourite food, colour, toy?

·         Describe an  animal.

o   It is….

o   It has got…

o   Vocabulary:

§  Physical features: feathers, hair, scales

§  Where do they live?

§  What can they do?

§  Vertebrate,  invertebrate, type of vertebrate (bird, fish, mammal, reptile or amphibium)

ORAL EXPRESSION TEST

ACTIVITY 1

·         The teacher asks pupils wh- questions.

·         Pupils must answer using long sentences

·         Time allowed: 1 minute

·         The directions to students will be spoken in English.

ACTIVITY 2

·         Show  an animal card and the student will describe them using present simple.

·         Show a picture and the student will describe it making sentences using it is or it has got.

·         Time allowed 1-2 minutes.

·         The directions to students will be spoken in English.

 

 



Lo que hemos aprendido en la 1ª evaluación:

Primero

 

Expresión  oral



December  song

Segundo

 

Expresión  oral


November  song